סדנה לפיתוח משאבים להתמודדות במצבי משבר וטראומה

איתנות וחוסן זו היכולת של האדם לגייס משאבים, לחוש עוצמה פנימית ומסוגלות האישית לאחר התמודדות עם מצבי משבר, דחק או טראומה.

מצבי משבר וטראומה משנים את המציאות של האדם ומעצימים את תחושת אי הוודאות להמשך.

בסדנה זו, לצד ההפגה, עיבוד הרגשי של האובדן, החוויות הקשות והתחושות. אנו מאירים ומעוררים את הכוחות הפנימיים של המשתתפים, מחזקים את תחושת המסוגלות להתמודדות עם המציאות החדשה שנכפתה עלינו.

כמו כן אנו מנגישים את המשאבים הקיימים בסביבה ואת גורמי התמך.

הסדנה לא מהווה תחליף לטיפול פסיכולוגי למי שזקוק לטיפול, הסדנה מהווה שרות משלים, בעל ערך רב שלא ניתן להשיג בטיפול, בפיתוח תחושת המסוגלות ובעיקר בניית הקבוצה כמקור תמיכה.

מבנה הסדנה

קבוצת הדרכה: 15 עד 20 משתתפים. עד 5 קבוצות במקביל.

משך הסדנה יותאם לצרכים ולמאפייני הקבוצה.

הסדנה משלבת וונטילציה והפגה, טכניקות וויסות, המשגה ויידע, יחד עם פיתוח כוחות פנימיים לחיזוק והעצמת האיתנות של המשתתפים, היכרות עם מקורות החוסן ושימוש בהם, פיתוח תקשורת אמפטית, מכילה ותומכת, בניית הקבוצה כמקור תמיכה, העצמה ובניית חוסן אישי/ קבוצתי/ קהילתי במעגלי החיים (אני, משפחה, חברים ועבודה).

אנו מאמינים כי התנסות והתמודדות פיזית, מנטלית וקוגניטיבית בשטח/ בטבע, במצבים המדמים תחושת חוסר משאבים וכוחות, לכן הסדנה משלבת בין  DOING  ו-BEING- למידה אפקטיבית המושגת משילוב בין חוויה שנוצרת בעשייה יחד עם דינאמיקה קבוצתית מעמיקה. נעשה שימוש במשימות שיאפשרו למשתתפים להתנסות  במצבי לחץ ומשבר, לחוש תחושת העדר משאבים להתמודדות עם הסיטואציה. המשתתפים יידרשו להתמודד, לגלות כוחות אישיים וקבוצתיים, למצוא פתרונות יצירתיים ולנהל את הסיטואציה. בדרך זו אנו מחזקים את תחושת המסוגלות והשייכות, חיזוק הביטחון בעצמי ובקבוצה.

בעיבוד לאחר המשימה אנו נחזק את הדפוסים החיוביים ונלמד כיצד לשפר את הדפוסים הטעונים חיזוק. ממשימה למשימה נצבור הצלחות, נגבש את הכלים והתובנות שיסייעו לנו להתמודד באופן אפקטיבי עם משברים מסוגים שונים בעתיד.

הסדנה תותאם לכל קבוצה בהתאם למאפיינים, לרקע ולמטרות הסדנה.

להשארת פרטים והזמנת סדנה לחץ/י כאן

לוגו של וואטסאפ

רוצה לשמוע פרטים על התוכנית?

מלא\י עכשיו את הטופס הבא ונחזור בהקדם עם פרטים נוספים:

Call Now Button דילוג לתוכן