משולש ההצלחה בקריירה

במציאות משתנה משתנה משתנה

triangle333-e1676451324980.png

התפתחות מקצועית כוללת את סך הלמידה והניסיון שאנו צוברים בקריירה,/ תואר ראשון ושני, הכשרה מקצועית, עבודה, השתלמויות ועוד.
ברור לנו כי כבר לא ניתן להתבסס רק על התואר ו/או ההכשרה שעברנו ולקוות לטוב,
תקופה זו חלפה מהעולם. במציאות אנו נדרשים להתפתח מקצועית ולהתעדכן כל הזמן על מנת להישאר רלוונטיים בשוק התעסוקה.

תחושת המסוגלות האישית חיונית היום יותר מתמיד,
במשך כל הפעילות אנו נחזק את המסוגלות האישית שלך,
את האמונה ביכולתך. ה-mindset שלך משמעותי  ביותר להצלחתך.
תהליך בחירת הכיוון המקצועי שלך נעשה על בסיס היכולות והחוזקות שלך כפי שיתבטאו באבחון המקצועי ובשאר הפרמטרים הנבדקים. כלומר,
קיים בסיס איתן לבחירות המתקבלות. על כן בכדי להצליח חיוני שתאמינ/י בהצלחתך.
ה-mindset שיתקבע יקבע במידה רבה את סיכוייך להצליח.

המיומנויות והיכולות האישיות שלנו,
הם הכלים המרכזיים באמצעותם נוכל להתמודד עם המציאות המשתנה, באמצעותם נוכל לעשות את ההתאמות המתבקשות ולהתאים את עצמנו לעולם החדש המתהווה ומשתנה כל הזמן.
בעידן החדש יצליחו אלה שיהיו תקשורתיים ובעלי יכולת לנהל יחסים ותקשורת אפקטיבית במעגלי החיים השונים.
אלה שיהיו יותר יצירתיים ויצליחו למצוא פתרונות טובים ושוב להתאים את עצמם למציאות המשתנה.
בעלי גמישות מחשבתית, בעלי יכולת לעבוד בסוגים שונים של צוותים (צוות  אורגני, וירטואלי, צוות משימה ועוד).

אנו מברכים אותך על הימצאותך בתהליך חיפוש עבודה חדשה ומאחלים לך בהצלחה במידה ובדיוק התחלת לעבוד במקום חדש! לפניך מדריך מעשי, שיכול לסייע לך בתחילת עבודתך. המדריך נכתב הודות לשיתוף הפעולה ביננו ובין הדוקטור דוד סער, עורך דין דיני עבודה ידע הוא כוח: אנו מזמינים אותך להקדיש כמה רגעים לקרוא את המאמר הבא ולדעת את זכויותיך!  

מספר דברים שחשוב שתדע לגבי תהליך קבלתך לעבודה

בראיון העבודה ותהליכי המיון, במידה ותימצא מתאים לעבודה, וודאי תתחיל לקבל מידע בנוגע לגבי תנאי העסקתך. חשוב שתהיה כבר בשלב זה מודע לכך, שגם אם תידרש לתקופת ניסיון , הרי שהנה כפופה לחוקי התעסוקה, ובכל מקרה הנך זכאי לפחות לשכר מינימום. אנו ממליצים לך בחום לתת לעצמך מרחב נשימה בתהליך ההסתגלות לעבודה החדשה, להיות עם היד על הדופק ולכתוב לעצמך שאלות שברצונך להעלות על מנת להיקלט במהירות וביעילות. תהליך הקבלה לעבודה, החל מהריאיון ודרך תקופת הניסיון, אם ישנה, הוא זמן מעולה להרשים את המעסיק שלך, ולנצל את ההזדמנויות ללמוד ולהתנסות. יחד עם זאת, שים לב שלא לעבור את הגבולות שלך, על מנת לא לפתח במעסיק החדש ציפיות לא מציאותיות ממך, שיהיה לך קשה לעמוד בהן לכשתקופת הניסיון או הריאיון יסתיימו. לבסוף, במידה ואכן תתקבל, רצוי שתהיה מודע לכך שבהתאם לחוק הודעה לעובד, משנת 2002, כל מעסיק מחויב למסור לך בתוך 30 יום מתהליך תחילת עבודתך פירוט בכתב של תנאי העסקתך.  

על מה כדאי לך להסתכל בחוזה ההעסקה?

גם אם מדובר בשלב ראשוני רק בהודעה על תחילת העסקה, הרי שהיא צריכה לכלול מספר פרטים בסיסיים.
  • זהות המעסיק צריכה להופיע במפורש לצד זהותך שלך.
  • בנוסף למועד תחילת העבודה גם יצוין אם תקופת העבודה קצובה.
  • פירוט אודות תפקידיך וזהות הממונה הישיר שלך.
  • בנוגע לזכויותיך, חוזה העסקה כמו גם הודעה על תחילת עבודה מוכרחים לכלול את גובה השכר שתקבל, שעות וימי המנוחה כמו גם יום המנוחה השבועי וכן פירוט אודות התשלומים שישולמו לך במסגרת התנאים הסוציאליים המגיעים לך, וכן ציון הגופים אליהם יועברו.
  • במידה ושכרך נקבע על פי דירוג כחלק מהסכם עבודה קיבוצי, יש לוודא שמצוינת בחוזה דרגתך, אשר ממנה ייגזר גובה התשלומים המגיעים לך. במידה ומגיעות לך זכויות נוספות, כמו דמי נסיעה או הבראה, חשוב מאוד שהם יצוינו גם בכתב ולא רק כהבטחה שבעל פה.
 

זכויותיך במהלך תקופת ניסיון בעבודה

ייתכן וכחלק מתהליך קבלתך למקום העבודה החדש, תידרש לעבור תקופת ניסיון. הכוונה שבכך היא לתקופה בה תהיה למעסיק שלך אפשרות לבחון האם אתה אכן מתאים, הלכה למעשה, לעבודה, ולך – הזדמנות לבדוק את מידת התאמתה של המשרה לציפיותיך. יש להיות מודע לכך, שבתקופת הניסיון מעסיקך רשאי לפטר אותך במידה ותימצא לא מתאים, גם ללא דמי פיצויים או הודעה מראש. יחד עם זאת, אין זה אומר בשום אופן שאינך זכאי לזכויות בסיסיות ומשמעותיות כעובד. כאמור, גם במידה ויש לך נכונות או למעסיק שלך ציפייה כזו – עבודה בחינם או בתשלום הנמוך משכר המינימום איננה חוקית. כך למשל, מלצרית שעובדת כמתלמדת או מאבטח המגיע ליומיים על מנת ללמוד את התפקיד – זכאים לתשלום עבור תקופת ההתלמדות. בנוסף, חשוב להדגיש כי כל שעה בה הנך נדרש להיות נוכח במקום העבודה, מהווה זמן עליו אתה זכאי לקבל תשלום. למשל, אם אתה נדרש להגיע שעה לפני המשמרת שלך, על מנת לסדר ולהכין את בית העסק לתחילת עבודתך בשעות הפתיחה – החוק קובע כי עליך לקבל שכר גם תמורת זמן זה.  

זכויותיו של עובד חדש או העובר תקופת ניסיון

אם אתה נמצא בתקופת ניסיון או בשנת העבודה הראשונה שלך, כדאי שתדע כי מבחינת זכאותך לימי חופשה, לאחר 240 ימי עבודה זכויותיך שוות לאלו של עובד ותיק. בכל הנוגע לימי מחלה, הרי שאל מתחילים להצטבר תחילת יומך הראשון כעובד, גם בתקופת ניסיון, כשמדובר ביום וחצי מחלה לכל חודש עבודה. בעניין ימי חג, עובד חודשי, המקבל את שכר קבוע בכל חודש, יהיה זכאי לקבל תשלום עבור ימי חג החל מיום עבודתו הראשון. לעומת זאת, עובד המקבל את שכרו על פי שעה או שכר יומי, יקבל תשלום בעבור ימי חג בתום שלושה חודשים ממועד תחילת העבודה. יצוין כי זכויות אלה אינן מותנות בהיותך עובד על תקן קבוע או בתקופת ניסיון.  

האם ניתן להאריך תקופת ניסיון?

ובכן, התשובה לשאלה זו חיובית, על פי חוק. תקופת הניסיון עשויה להימשך בין חודשים ספורים לבין שנתיים, וניתן להאריך את משכה גם אם אפשרות זו לא מצוינת במפורש בחוזה ההעסקה. ברוב המקרים, על מנת לסיים את תקופת הניסיון נדרשת הודעה, מינוי או כתב קבלה מטעם המעסיק, אלא אם מופיע בחוזה או בהסכם הקיבוצי כי בתום תקופת הניסיון ייחשב העובד לקבוע.  

אלו זכויות מגיעות לך במידה והנך מפוטר במהלך תקופת הניסיון?

מאחר ותקופת  הניסיון, כשמה כן היא – מיועדת להתנסות הדדית, ובדיקה בדבר מידת התאמתך לתפקיד, הרי שנסיבות הפיטורים יכולות להתבסס על אי התאמה גם כגורם בלעדי. במידה ועבדת פחות משנה במקום העבודה החדש, הרי שלא תהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורים. אם הנך מפוטר לאחר למעלה משנת עבודה, גם אם אתה עדיין בתקופת ניסיון – הנך זכאי לקבל פיצויי פיטורים על פי חוק.
לוגו של וואטסאפ

רוצה לשמוע פרטים על התוכנית?

מלא\י עכשיו את הטופס הבא ונחזור בהקדם עם פרטים נוספים:

Call Now Button דילוג לתוכן