משולש ההצלחה בקריירה

במציאות משתנה משתנה משתנה

triangle333-e1676451324980.png

התפתחות מקצועית כוללת את סך הלמידה והניסיון שאנו צוברים בקריירה,/ תואר ראשון ושני, הכשרה מקצועית, עבודה, השתלמויות ועוד.
ברור לנו כי כבר לא ניתן להתבסס רק על התואר ו/או ההכשרה שעברנו ולקוות לטוב,
תקופה זו חלפה מהעולם. במציאות אנו נדרשים להתפתח מקצועית ולהתעדכן כל הזמן על מנת להישאר רלוונטיים בשוק התעסוקה.

תחושת המסוגלות האישית חיונית היום יותר מתמיד,
במשך כל הפעילות אנו נחזק את המסוגלות האישית שלך,
את האמונה ביכולתך. ה-mindset שלך משמעותי  ביותר להצלחתך.
תהליך בחירת הכיוון המקצועי שלך נעשה על בסיס היכולות והחוזקות שלך כפי שיתבטאו באבחון המקצועי ובשאר הפרמטרים הנבדקים. כלומר,
קיים בסיס איתן לבחירות המתקבלות. על כן בכדי להצליח חיוני שתאמינ/י בהצלחתך.
ה-mindset שיתקבע יקבע במידה רבה את סיכוייך להצליח.

המיומנויות והיכולות האישיות שלנו,
הם הכלים המרכזיים באמצעותם נוכל להתמודד עם המציאות המשתנה, באמצעותם נוכל לעשות את ההתאמות המתבקשות ולהתאים את עצמנו לעולם החדש המתהווה ומשתנה כל הזמן.
בעידן החדש יצליחו אלה שיהיו תקשורתיים ובעלי יכולת לנהל יחסים ותקשורת אפקטיבית במעגלי החיים השונים.
אלה שיהיו יותר יצירתיים ויצליחו למצוא פתרונות טובים ושוב להתאים את עצמם למציאות המשתנה.
בעלי גמישות מחשבתית, בעלי יכולת לעבוד בסוגים שונים של צוותים (צוות  אורגני, וירטואלי, צוות משימה ועוד).

מאת: ברנרד סידון כשעוסקים בקשיים המונעים התקדמות או פוגעים בהצלחה בקריירה השאלה הראשונה שעולה היא כיצד ניתן לזהות קושי? לעיתים אנו מרגישים תקיעות אך לא מזהים את מקור הקושי או מה גורם לאי היכולת להתקדם בתהליך.

סוגי קשיים בקריירה

קיימים קשיים שונים בכל הקשור לתחום התעסוקתי, כאשר חלקם נובעים מחוסר ידע או מידע שגוי, וחלקם נובעים מחסמים רגשיים או קוגניטיביים. • מחויבות להחלטות קודמות – במקרה כזה אדם אומר לעצמו "התחלתי בדרך מסוימת אז אמשיך בה, גם אם היא לא מצליחה". להלן דוגמא מעט קיצונית אך מהחיים: הייתה אצלי נועצת, צעירה אחרי צבא שהתעקשה ללמוד רפואה ואם לא תתקבל לרפואה אז להיות פרמדיק, באבחון נמצא שהיא מתאימה למקצועות אחרים לחלוטין, אך היא טענה ש- " אני לא רוצה לבזבז שנים שהשקעתי בהתנדבות במד"א". מסקנה: אסור שהחלטות קודמות בקריירה ימנעו מאיתנו שינוי או ביצוע התאמות. אסור לנו לשעבד את העתיד בגלל החלטות קודמות. • חוסר ניסיון בקבלת החלטות – בגיל די צעיר אנו נדרשים לקבל את אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר – קריירה, כאשר אין בידינו ניסיון אישי בכל הקשור לקבלת החלטות כה משמעותיות. מסקנה: יש לקבל את ההחלטה על בסיס ידע רחב והיוועצות עם גורמים נוספים כולל מכוני ייעוץ לקריירה. • חסמים רגשיים – מגוון רגשות עלולים למנוע מאיתנו להתקדם: פחד מאובדן שליטה, פחד מכישלון, רתיעה מנושאים חדשים, חשש מאי וודאות, פחד מתחרות, חוסר רצון לבצע ירידה לצורך עלייה, פחד מהצלחה ועוד. להלן דוגמא מהחיים: היה אצלי נועץ, בעל טווח רחב ומרשים של כישורים ויכולות אשר בקלות יכול היה להצליח בתפקידי ניהול בכירים ביותר, אך הוא נתקע בדרג הביניים, למרות שהיו לו ההשכלה, הידע והניסיון הנדרשים וגם קשרים חברתיים מאוד מפותחים. הוא הגיע אליי כדי לסייע לו להתקדם בארגון. לאורך התהליך באופן מפתיע הבנתי שהיו לו הצעות רבות להתמודד על תפקידים בכירים יותר, ובכל פעם הוא דאג להוריד את התמודדותו בטענות שונות. עד לתפקיד ראש אגף הוא לא נדרש להתמודד במכרז, אך בחברה הציבורית בה עבד היה מקובל שמתפקיד ראש אגף ומעלה יש צורך להתמודד במכרז. התמודדות הציפה אצלו פחד מכישלון, פחד מאי הצלחה במכרז. הוא היה מוכן לוותר על הקריירה שלו ובתנאי שלא יאלץ לעמוד מול סיטואציה של תחרות, מול האפשרות שיכשל, זיהוי הקושי והתמודדות נכונה איתו היוו נדבך חשוב בטיפול בבעיה. מסקנה: ההתנהגות שלנו לא פעם מונעת מרגשות או נחסמת על ידי פחדים המשתקים אותנו. מודעות עצמית ופניה לסיוע יכולים למגר את הפחדים ולהעלות אותנו שוב על הדרך להצלחה. • מחסור בידע נדרש – לעיתים הדרך את היעד התעסוקתי נחסמת מכיוון שאנו חסרי הידע הנדרש כדי להתקדם. מסקנה: אם אנחנו לא מצליחים לממש את עצמנו בקריירה, ואנו ממשיכים ומנסים, כנראה שאנו צריכים לשנות את השיטות בהם אנו פועלים. כדי לשנות את השיטות, יש צורך להשלים פערי יידע ולשפר מיומנויות, כלים ושיטות כשלב מקדים.

התמודדות עם הקשיים

כדי להתמודד עם הקשיים יש צורך למפות את הכוחות, היכולות ותחומי החוזק שלנו, לצד איתור הקשיים ונקודות החולשה. לעיתים יש צורך באבחון מקצועי אובייקטיבי שיסייע לנו לאתר את הקשיים והחסמים. קיימים גם מאפיינים אישיותיים הטבועים בנו אשר משפיעים על יכולתנו לקבל החלטות אודות הקריירה – עד כמה אנו בעלי נטייה לקחת סיכונים, מהי מידת יכולתנו לדחות סיפוקים מיידיים כדי להשיג משהו משמעותי בעתיד רחוק יותר, עד כמה אנו מסוגלים לחיות בתנאי אי וודאות ועמימות ועוד. מכון השתלבות במעברים מדריך אתכם צעד אחר צעד לעבר קריירה מוצלחת, ומספק לכם כלים ממוקדים להנהגת הקריירה האישית שלכם.
לוגו של וואטסאפ

רוצה לשמוע פרטים על התוכנית?

מלא\י עכשיו את הטופס הבא ונחזור בהקדם עם פרטים נוספים:

Call Now Button דילוג לתוכן