איך כותבים קורות חיים

משולש ההצלחה בקריירה

במציאות משתנה משתנה משתנה

triangle333-e1676451324980.png

התפתחות מקצועית כוללת את סך הלמידה והניסיון שאנו צוברים בקריירה,/ תואר ראשון ושני, הכשרה מקצועית, עבודה, השתלמויות ועוד.
ברור לנו כי כבר לא ניתן להתבסס רק על התואר ו/או ההכשרה שעברנו ולקוות לטוב,
תקופה זו חלפה מהעולם. במציאות אנו נדרשים להתפתח מקצועית ולהתעדכן כל הזמן על מנת להישאר רלוונטיים בשוק התעסוקה.

תחושת המסוגלות האישית חיונית היום יותר מתמיד,
במשך כל הפעילות אנו נחזק את המסוגלות האישית שלך,
את האמונה ביכולתך. ה-mindset שלך משמעותי  ביותר להצלחתך.
תהליך בחירת הכיוון המקצועי שלך נעשה על בסיס היכולות והחוזקות שלך כפי שיתבטאו באבחון המקצועי ובשאר הפרמטרים הנבדקים. כלומר,
קיים בסיס איתן לבחירות המתקבלות. על כן בכדי להצליח חיוני שתאמינ/י בהצלחתך.
ה-mindset שיתקבע יקבע במידה רבה את סיכוייך להצליח.

המיומנויות והיכולות האישיות שלנו,
הם הכלים המרכזיים באמצעותם נוכל להתמודד עם המציאות המשתנה, באמצעותם נוכל לעשות את ההתאמות המתבקשות ולהתאים את עצמנו לעולם החדש המתהווה ומשתנה כל הזמן.
בעידן החדש יצליחו אלה שיהיו תקשורתיים ובעלי יכולת לנהל יחסים ותקשורת אפקטיבית במעגלי החיים השונים.
אלה שיהיו יותר יצירתיים ויצליחו למצוא פתרונות טובים ושוב להתאים את עצמם למציאות המשתנה.
בעלי גמישות מחשבתית, בעלי יכולת לעבוד בסוגים שונים של צוותים (צוות  אורגני, וירטואלי, צוות משימה ועוד).

מאת: ברנרד סידון הדבר הכי חשוב שיש לזכור כאשר חושבים על איך כותבים קורות חיים הוא שמדובר במוצר שיווקי וככזה יש רק היגיון מנחה אחד: ליצור עניין ושיזמינו אותנו לראיון. אנו צריכים להתייחס לכל מעסיק פוטנציאלי שאנו שולחים אליו את קורות החיים, כאל הגורם הראשון עבורו אנו מכינים את קורות החיים. חשוב לבצע התאמות ולשים דגשים שונים בהתאם למאפייני הארגון והתפקיד.

כיצד מייצרים מבנה טופס קורות חיים

פרטים אישיים

יש לכלול שם ומשפחה, גיל או שנת לידה, כתובת מגורים, טלפון ודוא"ל. ישנן מדינות בהן לא מתייחסים למין, מצב משפחתי שנת הגירה וגיל, פרטים אלה כדאי להוסיף כאשר הם יכולים לסייע אלו הם הפרטים שבדרך כלל נכניס לחלק הפרטים האישיים בקורות החיים:
  • שם ומשפחה
  • שנת לידה/גיל
  • מצב משפחתי: לא חובה, אך יכול להיות רלוואנטי בתפקידים מסוימים
  • מגורים
  • טלפון
  • E-mail

השכלה

יש לרשום את ההשכלה מהרמה או התואר הגבוה תחילה ולאחר מכן את התואר הנמוך יותר. יש לציין את שם המוסד בו למדתם ואת השנה בה קיבלתם את תעודת ההסמכה, כמו כן לפרט קורסים רלוונטיים ומשמעותיים. לדוגמה:
  • M.A. במימון מטעם אונ' ת"א 2007.
  • תעודת רואה חשבון החל משנת 2002
  • B.A. בכלכלה וחשבונאות מטעם אוניברסיטת בן גוריון 2001
קורסים והשתלמויות מקצועיות– כדאי לכלול רשימה קצרה של קורסים המשמעותיים לתפקיד, דרך זה ניתן להראות שאתם מתעדכנים ולומדים באופן קבוע. לא להגזים עם מספר הקורסים.

ניסיון תעסוקתי

ניסיון תעסוקתי – ניסיון תעסוקתי צריך להירשם מהסוף להתחלה, כלומר, תחילה את התפקיד האחרון וכך הלאה, שלושה עד ארבעה תפקידים, לא יותר במידה והניסיון התעסוקתי שלך מרשים יותר מאשר השכלתך, הצג תחילה את הניסיון התעסוקתי ולאחר מכן את השכלתך. חשוב לציין מה היה התפקיד ובמה התמתחתם בתפקיד, לדוגמא: הייתי אחראי על ___ עובדים, ניהלתי____ תהליכים, ניהלתי תקציב בסדר גודל __, בתפקיד זה פיתחתי תכניות _____ וכדו' ניתן לא לציין את שם החברה בה אתם עובדים כעת אם אתם לא מעוניינים שעובדת חיפוש המשרה החדשה ייוודע בשלב מוקדם זה לארגון בו אתם עובדים. כמו כן ניתן לציין בראש הגיליון כי אתם מבקשים לשמור על דיסקרטיות.

שפות, ושימושי מחשב

במשרות רבות ישנה חשיבות למידת השליטה שלכם בשפות נוספות, חשוב לציין את רמת השליטה, אם קיימים הבדלים בין רמת הקריאה, הדיבור והכתיבה, ניתן להתייחס לכול מרכיב בנפרד, כגון: דיבור וקריאה ברמה טובה מאוד, כתיבה ברמה טובה. בתפקידים בהם יש חשיבות גבוהה לשפה זרה, יכול להיות בהחלט מצב בו במהלך הראיון השפה תשתנה והראיון יתקיים בשפה המדוברת. ברוב שימושי מחשב: שליטה במחשב ובתוכנות הבסיסיות מהווה תנאי כמו היכולת לדברו, חשוב שתשלימו פערי ידע בנושא ותשלטו באופן מלא לפחות במערכת האופיס ובאינטרנט. לדוגמה: לציין במה אתם שולטים כגון: שליטה מלאה במחשב וחבילת אופיס של מייקרוסופט (אקסל, וורד, פאוור פוינט וניהול פרויקטים). מיומנות מעולה בעבודה באינטרנט ואינטרנט.

שרות צבאי

אופי השרות הצבאי מראה נידבך נוסף באישיותכם, אם שירתתם בתפקיד חשוב אשר הקנה לכם ניסיון מיוחד, או שתפקיד זה יכול להבליט את תכונותיכם אז עשו זאת בקצרה, אם לא שירתתם בצבא או ששרותכם היה כזה שאין מה להתגאות בו אז מומלץ לא להתייחס לשרות, פרט לתפקידים בהם ניתן לצפות שישאלו אתכם אודות שרותכם הצבאי. יש להציג את הניסיון וההכשרה שרכשתם בשרות הצבאי במושגים אזרחיים. לחסרי ניסיון תעסוקתי בשוק העבודה הניסיון בשרות הצבאי יכול לסייע.

מאפייני אופי

חשוב להתייחס בסוף הגיליון או בראש הגיליון לתכונות אופי ויכולות כלליות המאפיינות אתכם, שתיים עד שלוש שורות בלבד

ממליצים

חשוב לשוחח תחילה עם הממליצים בטרם תעביר את פרטיהם אם תידרש לכך בראיון. קבל את רשותם ובאותה הזדמנות וודא שהם אכן יקדמו את סיכוייך להתקבל למשרה.

הדפסה

חשוב להקפיד על הדפסה איכותית, מומלץ בפונט סטנדרטי כגון: דוד 14, אריאל 12, להקפיד על העיצוב והעימוד.

תמונה

אפשרי, בתנאי שהקורות חיים ישלחו במייל ולא בפקס, לא כדאי לכם שהתמונה שלכם תגיע לממיינת בפקס.

נלווים

לא מצרפים מאומה (המלצות, תעודות…..), יחד עם זאת לראיון יש להגיע עם תעודות המעידות על השכלתך, מכתבי ממליצים, מכתבי הוקרה, בשני עותקים ומקור.

התאמת קורות החיים למשרה

בחן מה בדיוק מחפשים, המפרסמים משקיעים ביצירת מודעה מדויקת על מנת למנוע הצפה, על כן מהמודעה ניתן ללמוד הרבה על התפקיד הנדרש, כמו כן בטרם מעדכנים את גיליון קורות החיים למשרה יש ללמוד את הארגון. לכל ארגון יש אתר, ישנם פרסומים שונים על הארגון. ניתן להתקשר לארגון המפרסם ולברר פרטים על המשרה בטרם תשלחו קורות חיים. חשוב שכל מה שמופיע בגיליון קורות החיים יהיה מדויק ואמיתי, אל תגזימו אודות הניסיון שלכם, או יכולותיכם הרי מראיין מיומן יגלה זאת בראיון, ואם לא בראיון אז בשיחה עם מעסיקכם הקודם. כמו כן חשוב שנוודא שאנו אכן מתאימים למשרה, התאמה חלקית לא מספקת, יוצרת עבודה מיותרת לארגון ובעיקר יוצרת בזבוז זמן ועגמת נפש אצל השולח.  

עוד כתבות בנושא

חרבות ברזל

הקשבה מעצימה ככלי ניהולי מפתח חוסן

בתקופה מורכבת זו ההקשבה היא אחת היכולות החשובות והעוצמתיות ביותר שבידי המנהלים לניהול בעת משבר. לא הקשבה אינטרסנטית בה מעמידים פנים שמקשיבים, אך בפועל זה  רק

חרבות ברזל

תפקיד המנהלים בקליטת אנשי ונשות מילואים בעבודה

מילואימניקים רבים משתחררים ומפלסים את דרכם חזרה לשגרה ולמציאות שהשאירו מאחוריהם ב 7 לאוקטובר, האמנם הם חוזרים לאותה מציאות?! השחרור הוא בשורה משמחת למילואימניקים, למשפחות

לוגו של וואטסאפ

רוצה לשמוע פרטים על התוכנית?

מלא\י עכשיו את הטופס הבא ונחזור בהקדם עם פרטים נוספים:

Call Now Button דילוג לתוכן