משולש ההצלחה בקריירה

במציאות משתנה משתנה משתנה

triangle333-e1676451324980.png

התפתחות מקצועית כוללת את סך הלמידה והניסיון שאנו צוברים בקריירה,/ תואר ראשון ושני, הכשרה מקצועית, עבודה, השתלמויות ועוד.
ברור לנו כי כבר לא ניתן להתבסס רק על התואר ו/או ההכשרה שעברנו ולקוות לטוב,
תקופה זו חלפה מהעולם. במציאות אנו נדרשים להתפתח מקצועית ולהתעדכן כל הזמן על מנת להישאר רלוונטיים בשוק התעסוקה.

תחושת המסוגלות האישית חיונית היום יותר מתמיד,
במשך כל הפעילות אנו נחזק את המסוגלות האישית שלך,
את האמונה ביכולתך. ה-mindset שלך משמעותי  ביותר להצלחתך.
תהליך בחירת הכיוון המקצועי שלך נעשה על בסיס היכולות והחוזקות שלך כפי שיתבטאו באבחון המקצועי ובשאר הפרמטרים הנבדקים. כלומר,
קיים בסיס איתן לבחירות המתקבלות. על כן בכדי להצליח חיוני שתאמינ/י בהצלחתך.
ה-mindset שיתקבע יקבע במידה רבה את סיכוייך להצליח.

המיומנויות והיכולות האישיות שלנו,
הם הכלים המרכזיים באמצעותם נוכל להתמודד עם המציאות המשתנה, באמצעותם נוכל לעשות את ההתאמות המתבקשות ולהתאים את עצמנו לעולם החדש המתהווה ומשתנה כל הזמן.
בעידן החדש יצליחו אלה שיהיו תקשורתיים ובעלי יכולת לנהל יחסים ותקשורת אפקטיבית במעגלי החיים השונים.
אלה שיהיו יותר יצירתיים ויצליחו למצוא פתרונות טובים ושוב להתאים את עצמם למציאות המשתנה.
בעלי גמישות מחשבתית, בעלי יכולת לעבוד בסוגים שונים של צוותים (צוות  אורגני, וירטואלי, צוות משימה ועוד).

מאת: ברנרד סידון "שונר צ'שר… התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" "זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע", אמר החתול. "לא איכפת לי כל כך לאן"- אמרה אליס. "אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי", אמר החתול. (מתוך הרפתקאות אליס בארץ הפלאות) כדי לדעת באיזו דרך ללכת עליכם לדעת לאן אתם הולכים. לכן השלב הראשון בדרך להנהגת קריירה הוא להגדיר את ה"לאן" כלומר להגדיר ייעוד תעסוקתי.

מהו ייעוד תעסוקתי?

ייעוד תעסוקתי הוא המטרה אליה אנחנו שואפים. עליו להיות מאתגר ושאפתני אך גם בר השגה, ומלהיב מספיק כדי לתת כוח להתמודד עם המכשולים בדרך. כדי ליישם את הייעוד התעסוקתי יש צורך במטרות משנה ובתכנית מפורטת עם אבני דרך ברורות תוך הגדרת משימות וזמנים. יחד עם זאת חשוב לעצור מדי פעם, לבחון את היעד והדרך ולעדכן אותם.

כיצד הגדרת ייעוד תעסוקתי משפיעה על הקריירה?

ייעוד תעסוקתי חיוני  למי שרוצה להנהיג את הקריירה שלו מכיוון שכאשר יש ייעוד תעסוקתי ברור, אנו הופכים ליוזמים ולא מגיבים, והעשייה האישית מתועלת לכיוון ברור ומאפשרת למקד את הפעילויות השונות. אומנם זה כלל לא פשוט להגדיר ייעוד תעסוקתי ההולם את השאיפות, הכישורים והנטיות המקצועיות אך זהו שלב הכרחי בתהליך.

זיהוי הזדמנויות בקריירה

מנהיג קריירה צריך להפעיל כל הזמן חיישנים ולזהות הזדמנויות. כל פגישה יכולה להוות הזדמנות למידע על לתפקיד חדש ולהוות מקור לאינפורמציה חיונית. צריך להיות קשובים ולשמוע את מה שאחרים לא שומעים, לחפש את ההזדמנות בין השורות.מנהיג קריירה שואל "מה אני צריך לדעת או ללמוד כדי לנצל נכון את ההזדמנויות שזיהיתי בשוק העבודה?" "אלו הזדמנויות מאפשרות לי לבטא את כישוריי כך שייווצר לי יתרון על פני אחרים?" "מה יאפשר לי לממש את מטרותיי טוב יותר בשוק זה?"

מהי הזדמנות?

הזדמנות היא כל דבר או קשר המאפשר לנו להתקדם לעבר יעדנו בעלות סבירה או ללא עלות. לעיתים רבות אני שומע על הזדמנויות שפוספסו – כיצד לא זיהו את ההזדמנות בזמן, כיצד איבדו את המומנטום ועוד. הפספוסים הללו נובעים מכך שללא הכשרה מתאימה וניסיון בדרך כלל אנו רואים את ההזדמנות רק כשהיא מתרחקת מאיתנו. מכון השתלבות במעברים מעמיד לרשותכם קורסים המלמדים כיצד ניתן לזהות את ההזדמנות כשהיא רלוונטית ואקטואלית ומה ניתן לעשות כדי לנצלה ולהתקדם בעזרתה לעבר יעדנו.
לוגו של וואטסאפ

רוצה לשמוע פרטים על התוכנית?

מלא\י עכשיו את הטופס הבא ונחזור בהקדם עם פרטים נוספים:

Call Now Button דילוג לתוכן